Design Thinking Maps

Design Thinking Maps

Make sense in your Research by Creating Maps

Wanneer je een complexe dataset hebt ontwikkeld tijdens je eerste onderzoek in de Design Thinking Empathie fase, zul je vaak veel interviews, acties, ervaringen en andere informatie hebben. Het maken van een Map is over het algemeen een goede methode om de gegevens te begrijpen. Mapping helpt bij het uitzetten van ervaringen, customer journeys, denkprocessen en een reeks activiteiten of acties en ander gerelateerd gedrag, evenals gevoelens, op één plek samen te brengen. Het zou nutteloos zijn om veel gegevens te hebben en de essentie ervan niet te kunnen begrijpen door een significante betekenis uit de gegevens te halen. Dit is een bekend probleem in het bedrijfsleven en synthese methoden kunnen je helpen dit probleem op te lossen.

Affinity Diagrams en Space Saturate en Group – Clustering en bundelen van ideeën en feiten.

Het doel van de “space saturate and group” methode is om al je observaties en bevindingen op één plaats te krijgen: dompel jezelf onder in de chaos van informatie die je hebt verzameld tijdens je onderzoek in de Empathize-fase. Hierdoor wordt alle informatie visueel. Maak een collage van al je waarnemingen, gegevens, ervaringen, interviews, gedachten, inzichten en verhalen. Schrijf op post-its, teken je inzichten, vertel verhalen en deel artefacten.

Een team moet alle relevante informatie op post-its noteren en tekenen en de items één voor één groeperen. Je moet de groepen een naam geven, de groepen rangschikken en proberen hun relaties te begrijpen om inzichten, gebruikersbehoeften en pijnpunten in kaart te brengen of te zoeken naar lacunes die je nog niet hebt aangepakt.

De term “verzadiging” heeft betrekking op de manier waarop iedereen de “ruimte” bedekt of verzadigd met hun afbeeldingen en notities. Om een muur van informatie te creëren om de problemen te bepalen en deze te “groeperen”. Je maakt vervolgens verbindingen tussen deze afzonderlijke elementen of knooppunten, join the dots en ontwikkelt nieuwe en diepere inzichten. Deze helpen op hun beurt bij het definiëren van het probleem (de problemen) en het ontwikkelen van mogelijke ideeën voor oplossingen. Met andere woorden, je gaat van analyse naar synthese. Deze methode is ook bekend als Affinity Diagram.